Eerste IKC’s presenteren hun aanvragen aan de IKC-Commissie

16-03-2023

Elk jaar presenteren IKC’s hun plannen uit de Kansen voor Kinderen-subsidieaanvraag aan de IKC-Commissie. In die presentaties lichten IKC's toe waar ze in 2023-2024 mee bezig gaan en waarom ze dat belangrijk vinden. Vandaag hebben de eerste 7 IKC’s dat gedaan. Hierna volgen nog 5 ‘Commissie-dagen’, zodat alle aanvragers van de Kansen voor Kinderen-subsidie aan bod komen. Zo leren we van en met elkaar en zorgen we dat de subsidie bijdraagt aan sterke IKC's en échte kansen voor kinderen.

De Kansen voor Kinderen-regeling is al jaren in beweging. Nieuw dit jaar is dat het programma school en omgeving voor de Plus-IKC’s in de regeling is verweven. Ook is het impactgericht gericht werken belangrijker geworden. Mede daarom kunnen IKC’s nu naast extra aanbod voor kinderen ook subsidie aanvragen voor het versterken van de pedagogisch-didactische doorgaande lijn of ouderbetrokkenheid, als het IKC dit belangrijk of nodig vindt. Alles over de subsidieregeling lees je hier.