Leeuwarden geselecteerd als voorloper ‘Rijke school en omgeving’

05-08-2022

Elf Leeuwarder IKC’s doen de komende drie jaar mee aan het voorloperstraject ‘Rijke school en omgeving’. Dat heeft het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap op 7 juli bekendgemaakt. Alle voorlopers ontvangen een bedrag van € 586.000,- voor het schooljaar 2022-2023. De coalitie van Proloog, PCBO, BMS, SKF, Sinne en gemeente Leeuwarden hebben daar inmiddels een toost op uitgebracht.

Het programma ‘Rijke school en omgeving’ legt de focus in het beginstadium. Daar waar de nood het hoogst is. Het ministerie geeft de Leeuwarder IKC’s de ruimte om zelf te bepalen wat kinderen nodig hebben om hun talenten te ontwikkelen en in brede zin armoede tegen te gaan. Denk hierbij aan begeleiding bij huiswerk, sport en cultuur, in samenwerking met plaatselijke verenigingen en bibliotheken.

De deelname aan het voorloperstraject maakt deel uit van het programma Leeuwarden Oost en geeft daaraan een impuls. Meer informatie is te vinden op de website van de gelijke kansen alliantie.