Subsidies Kansen voor Kinderen de deur uit

16-06-2022

In mei zijn de brieven voor de Kansen voor Kinderen-subsidie één voor één verstuurd. Alle IKC’s weten nu dus hoeveel subsidie aan hen verleend is. Lees hieronder meer over deze subsidie.

Subsidie wordt besteed op een manier die passend is bij het IKC
In totaal is er meer dan € 1,5 miljoen aan subsidie verstrekt, passend bij het IKC-profiel en de uitdagingen van de verschillende IKC’s. Zo zetten IKC’s in op extra taal en rekenen om corona-achterstanden in te lopen in het kader van het Nationaal Programma Onderwijs (NPO). Ook investeren IKC’s in kunst, cultuur en sport om talentontwikkeling te bevorderen. En worden extra trainingen gepland. Daarnaast is er subsidie verleend voor een aantal innovatieve deelaanvragen, een nieuw onderdeel van de regeling.

Grote subsidies moeten worden vastgesteld
Voor IKC’s die meer dan € 50.000 hebben ontvangen geldt dat de subsidie ook moet worden vastgesteld. Daarvoor is een formulier. Die delen we nog met deze IKC’s.

Neem in het najaar een kijkje bij andere IKC
In het najaar wordt een ronde georganiseerd waarin iedereen de gelegenheid krijgt IKC’s te bezoeken. IKC’s kunnen zo laten zien op welke manier zij de middelen inzetten.