IKC-nieuwsbrief mei 2021

IKC-nieuwsbrief
De nieuwsbrief is terug van weggeweest en gevuld met de nieuwste updates over én ideeën voor de IKC’s in de gemeente Leeuwarden. Zo lees je meer over ouderbetrokkenheid, het Peuterpakhuis en de nieuwe IKC’s!

Heb jij ook leuke nieuwtjes of interessante informatie voor onze nieuwsbrief? Laat het ons weten via ikc@leeuwarden.nl.

‘Mear sukses mei âlders!’
Hoe is het met de ouderbetrokkenheid bij jouw IKC? Door de coronacrisis was het even passen en meten, maar inmiddels zijn vier IKC’s gestart met het project ‘Mear sukses mei âlders!’, om de samenwerking met ouders naar een (nog) hoger plan te tillen. En er staan alweer vier IKC’s in de startblokken!

Waarom investeren in ouderbetrokkenheid?
Omdat kinderen zich dan beter ontwikkelen, maar ook omdat het je als professional energie, plezier en meestal ook tijd oplevert. Meer ouderbetrokkenheid betekent niet per se dat ouders meer (thuis) moeten doen, vaker moeten komen of dat er meer contact met ouders moet zijn. Ouderbetrokkenheid gaat in de eerste plaats over je eigen opvattingen, overtuigingen en over kennis van bepaalde psychologische processen. Dit gaat verder dan het oefenen van lastige gesprekken met ouders, zoals pedagogiek meer is dan het oefenen van gesprekken met leerlingen.